Můj nový digikolega
Autonomní milkruny
Když přijede nový kolega se zbožím, Ladislav Martínek se ho ujme a společně se pustí do práce. Takto probíhá každý den, stále dokola. Tam, kde může dojít ke komplikacím, jsou Martínkovi ruční zásahy nezbytně nutné. Jeho nový digikolega je totiž transportní robot. Zde v závodě Bosch v Jihlavě dopravuje autonomní nákladní vozítko denně prázdné krabice do výroby a z výroby pak odváží do skladu boxy s dieselovými čerpadly. Když vozítko dorazí, Martínek ho přepne do ručního režimu, pár metrů s ním sám popojede, vyloží krabice a nové zase naloží. Pak klepne na displej – a přibližně dvanáct metrů dlouhá transportní souprava se za doprovodu bzučení motoru vydá zpět do skladu.
Autonomní milkruny v provozu
Ve skladu stojí Martin Strejček před deset metrů vysokými regály. Na jednom je zavěšena plochá obrazovka. Vedoucí směn a jejich kolegové zde na mapě v reálném čase sledují, kde se právě roboti pohybují – a jestli nepotřebují pomoc. Protože, pokud dojde k zablokování trasy, vybije se akumulátor nebo se vyskytnou jiné problémy, vozidla se zastaví a čekají na obsluhující personál. Ten pak musí uvolnit dráhu nebo dopravit vozidlo do nabíjecí stanice. „Transportní vozidla nám ušetří spoustu manuální práce,“ říká Strejček. Všichni pracovníci logistiky byli proškoleni. „Zavádění bylo dlouhým procesem, ale nakonec úspěšným.“