Přejít na hlavní obsah
Story

Hlavní mistři na oddělení reaktivní údržby

Profese

Ostřílení profíci, které jen tak něco nerozhází

Hlavní mistři na oddělení reaktivní údržby (JhP/TEF31) jsou ostřílení profíci, které jen tak něco nerozhází. Oblast mechano- a elektroúdržby se tak jako všechny obory posouvá vpřed a je nutné držet krok. Daniel Staněk i Josef Boháček jsou především vedoucí pracovníci, kteří musí mít motivaci svých lidí a komunikaci s nimi v malíku.

Tym_ochrana_osobnich_udaju

Hrajete velmi důležitou roli ve struktuře jihlavského závodu. Co je ve vaší práci to nejdůležitější?

Dan: Na prvním místě pro nás vždy bude spokojenost zákazníků, tedy všech našich výrobních oddělení. Pokud má výroba dobré výsledky, víme, že za tím je i naše práce a můžeme být spokojeni. Je to samozřejmě dané i tím, že máme velmi dobrý tým lidí, kteří tu práci mají rádi a berou ji jako srdeční záležitost.

Pepa: Nesmíme v naší profesi zapomenout na předcházení pracovním úrazům. Bezpečnosti práce je třeba věnovat maximum pozornosti. My jako hlavní mistři se zaměřujeme na výměnu informací a zkušeností mezi jednotlivými týmy na všech třech závodech. Úzce spolupracujeme s kolegy ze skupiny TEF33 (disponenti náhradních dílů) a TEF34 (prediktivní údržba). Jejich podpora je pro nás důležitá.

"V rámci reaktivní údržby jde především o rychlost a preciznost opravy."

Daniel Staněk - Hlavní mistr reaktivní údržby

Veronika

Přiblížíte nám, co je úkolem reaktivní údržby?

Dan: Jde především o rychlost a preciznost opravy. V praxi to znamená opravit poruchu včas a v takové kvalitě, abychom se k ní už nemuseli vracet. Výroba od nás musí zároveň obdržet všechny informace k opravě.

Pepa: Reaktivní údržba prošla v poslední době díky přirozené fluktuaci omlazením týmu. Stávající členové mají mnoho zkušeností, kteří nováčkům předávají své vědomosti. Ale i my pracujeme s nedostatkem pracovníků, protože na trhu práce je dlouhodobě nedostatek pracovních sil. Určitou výhodou pro nás je 12 hodinový model pracovní doby.



Každý z vás zodpovídá za údržbu u jiného výrobku. Existují rozdíly ve vašich přístupech/metodách?

Dan: Rozdíly nejsou, je to stejné. Pracují tam jiní lidé, ale na stejném principu. Všichni máme stejný cíl. Snažíme se především předcházet jakékoliv panice a vše si s výrobou pravidelně domlouváme. K tomu slouží ranní gemby, kde se zhodnotí uplynulých 24 hodin z pohledu poruch, technických ztrát atd.

Pepa: Na gembě si zároveň vyslechneme požadavky výroby z hlediska plánovaných oprav. Spadá to už do preventivní údržby, ale vždy je výhodou alespoň krátkodobý plán. Např: vyčištění stanice, proplach výměníků nebo opravy dopravních pásů. Využíváme k tomu jedinu směnu, kdy výroba nejede, tedy noční ze soboty na neděli.

Každý z vás už ve firmě nechal kus života. Jak si udržujete pracovní optimismus?

Dan: Neustálým humorem?? Umíme se těšit z našich úspěchů. Dobrý pocit máme i z neustálé výměny zkušeností, vždy se dá něco nového naučit. Velkou radost nám udělá, když se nám podaří získat šikovného nováčka do týmu. Je to potvrzením, že v dobré práci budeme pokračovat.

Pepa: Osobně mám radost z toho, když se nám podaří nějaká složitá oprava, řekl bych doslova „špek”. Zároveň jsme rádi, že máme velmi dobré vztahy s našimi dodavateli strojů. Spolupráce s nimi je pro nás klíčová. Snad jediná věc nám v poslední době dělá starost a to celosvětový problém s dodávkami náhradních dílů. Dodací lhůty se významně prodloužily.



Máte možnost předávat někomu své zkušenosti?

Dan: Určitě ano, hlavně mezi kolegy. To je v rámci komunikace to nejdůležitější. Soustředíme se i na rozvoj kompetencí směnových mistrů. Zapojujeme je stále více do plánování práce, objednávek a vedení týmu lidí.

Pepa: Ano, směnoví mistři přebírají odpovědnost za komunikaci s výrobou svěřeného úseku. Jejich větší zapojení nám umožňuje být pružnější v reakcích na problémy ve výrobě.

Veronika