Přejít na hlavní obsah
Bosch Česká republika

Zdeněk Trojan

Vývojový pracovník oddělení dlouhodobé zkušebny

Zaměstnanci

"Baví mě hledat nová technická řešení."

Do jihlavské firmy BOSCH DIESEL s.r.o. nastoupil před 15 lety, kdy začal pracovat v dlouhodobé zkušebně. V rámci oddělení vystřídal několik pracovních pozic. Během své kariéry pracoval pro firmu Bosch jeden rok v zahraničí. V současné době zastává pozici vedoucího skupiny.

Jiří Jonáš

 

Zdeňku, co si máme představit pod pojmem dlouhodobá zkušebna (Engineering Technology Center)?
Dlouhodobá zkušebna v jihlavském závodě BOSCH DIESEL s.r.o. se zaměřuje na testy komponentů vysokotlakého vstřikovacího systému „Common Rail“ pro vznětové motory. Na více než 120 různých zkušebních zařízeních provádíme testy životnosti zahrnující například tlakové, vibrační nebo klimatické zkoušky. Testy provádíme, abychom v rámci vývoje ověřili spolehlivost a životnost dieselového vstřikovacího systému dodávaného předním světovým automobilkám.

Říkáte dieselový vstřikovací systém. Má diesel ještě nějakou budoucnost?
Podle mého názoru rozhodně ano. Pozorně sledujeme debatu o spalovacích motorech a podporujeme diskuzi, která je neutrální a postavená na faktech. Jsme si jistí, že tyto technologie budou i v budoucnu důležitou částí portfolia pohonů, stejně jako např. elektrické a benzínové motory nebo hybridy. V aplikacích, pro které byl vznětový motor prvotně zamýšlen, nás bude provázet ještě dlouhou dobu,
např. u užitkových vozidel.

Během zkoušek musíme řešit množství různých technických problémů, kde je nutno (podobně jako třeba v lékařství) nejprve určit správnou diagnózu a stanovit „odpovídající léčbu“. To vše za použití nejmodernější techniky a ve spolupráci s různými vývojovými odděleními po celém světě.

Zdeněk Trojan - Vývojový pracovník oddělení dlouhodobé zkušebny

Co máte na své práci rád?
Baví mě hledat nová technická řešení. Během zkoušek musíme řešit množství různých technických problémů, kde je nutno (podobně jako třeba v lékařství) nejprve určit správnou diagnózu a stanovit „odpovídající léčbu“. To vše za použití nejmodernější techniky a ve spolupráci s různými vývojovými odděleními po celém světě.


Proč by měl někdo nastoupit do Bosche jako zkušební inženýr?
Protože rosteme! Jihlavské ETC získává pozici vedoucího engineering technology centra v rámci divize. Rozšiřujeme svoje činnosti, přebíráme nové zodpovědnosti a projekty. Pomocí high-tech zařízení se podílíme na testování aplikací do spalovacích motorů a zkušenosti máme i s hybridními systémy. Naši inženýři také testují tyto komponenty i v běžném provozu v předsériových vozidlech. Když to shrnu,
nabízíme pestrou práci na projektech ve stádiu prototypů.

Jiří Jonáš

120 zkušebních stanic a zařízení

mají v jihlavském Boschi na oddělení dlouhodobé zkušebny, kde testují komponenty pro dieselový systém Common Rail

Sdílení na: