Přejít na hlavní obsah
Bosch Česká republika

Pozice v projektu elektromobility

Bosch Powertrain s.r.o., Jihlava

Elektromobilita

Bosch v Jihlavě rozšiřuje portfolio svých výrobků

Firma Bosch Powertrain s.r.o. v Jihlavě rozšiřuje své portfolio výrobků. Doposud se v našem závodě vyráběly pouze výrobky a komponenty pro dieselové či benzinové motory. Nově bude jihlavský Bosch vyrábět také produkty z oblasti elektromobility.

Konkrétně se jedná o elektronápravy (eAxle), elektromotory, statory a rotory. Nové produkty mají širokou škálu využití – od osobních automobilů až po užitková vozidla.

Oficiální start sériové produkce eAxle, statorů a rotorů je v JhP plánován v polovině roku 2024. V roce 2025 bude zahájena výroba elektromotoru (eMachine).

sdfasdf

Jaké výrobky se u nás budou nově vyrábět?

elektronik

eAxle

Systémy eAxle jsou kompaktním, cenově atraktivním řešením elektrického pohonu pro akumulátorová elektrická vozidla a hybridní aplikace. Elektromotor, výkonová elektronika a převodovka jsou spojeny do kompaktní jednotky přímo pohánějící nápravu vozidla. Tím se snižuje dosavadní složitost elektrického pohonu. Pohonná jednotka se navíc stává levnější, kompaktnější a účinnější.

Systémy Bosch eAxle lze použít v různých elektrických nebo hybridních vozidlech. Modulární konstrukční sada a flexibilní výrobní koncepce umožňují řešení šitá na míru, pokud jde o výkon, točivý moment a instalační prostor.

Se systémovým napětím až 800 V, vyšší hustotou výkonu díky technologii polovodičů z karbidu křemíku a účinností až 96 % jsou řešení elektrických pohonů posunuta na další úroveň. Výhody jsou jasné: působivé zrychlení díky vysokému točivému momentu, rychlé nabíjení a zvýšený dojezd.

delnik

elektromotor

Elektromotor slouží jako pohonná jednotka pro čistě elektrická a plug-in-hybridní vozidla. Jako trakční motor přeměňuje elektromotor elektrickou energii na mechanickou energii a zajišťuje hybridní nebo čistě elektrický pohon. Elektromotor přenáší svůj točivý moment přímo na převodové kolo v závislosti na aplikaci. Pro uspokojení různých požadavků na točivý moment se používají čtyři různé standardní průměry. Přeměnou mechanické energie na elektrickou energii dobíjí elektromotor akumulátor vozidla.

Stator

stator a rotor - aktivní části pro elektromotor

Jako aktivní části pro elektromotory se v Jihlavě budou vyrábět stator a rotor. Stator je nepohyblivá vnější část a jsou na něm upevněny cívky (vinutí) s magnetickým obvodem. Rotor je otočná část, která se otáčí uvnitř dutiny statoru. Rotor tvoří magnetický obvod, vinutí a hřídel. Elektrický motor je sestrojen tak, aby na sebe působila magnetická pole statoru a rotoru, což způsobí otáčení rotoru, který vytváří mechanickou energii na hřídeli.

Kontakt - informace k pozicím v projektu elektromobility

Jana Mátlová - HR Business partner

Sdílení na: